Kronik Hastalıklar ve Travma Bozuklukları

Travma Sonrası Stres Bozukluğunun (“ TSSB ”) çok gerçek olduğunu biliyoruz . TSSB’nin iyi çalışan bir tanımı şöyledir: “ Geçmişte genel olarak ortaya çıkan ayrı bir travmatik olaya maruz kalmanın neden olduğu bir endişe bozukluğu . . . ”

Ve yeniden yaşanma, bilişsel gibi semptomlarla karakterize edilir ya da olayın hatırlatmalarının davranıştan kaçınması ve fizyolojik aşırı duyarlılık “. Bilim adamları uzun zamandır kronik hastalıklarla yaşayan insanların TSSB benzeri semptomları yaşama riskinin daha yüksek olduğunu biliyorlar. Ancak, bu semptomların tetikleyicisi Geçmişte meydana gelen bir kereye mahsus bir olay değil, kronik hastalık güvenliğe yönelik süregelen bir tehdittir ve araştırmacılar, TSSB’nin Kalıcı Somatik Tehdit modeli başlıklı bu farkı açıklayan bir TSSB modeli önermişlerdir . Bu blog yazısı, EST modelini ve tedavi önerilerini açıklar.

Kronik Hastalıkla Travma Sorunları Arasındaki Bağlantı

verzweiflung

Hayatı tehdit edici hastalık yaşayan insanların% 12-25’inin tıbbi olarak tetiklenen TSSB geliştirdiği tahmin edilmektedir. TSSB’nin sağlık sonuçlarının, azalmış zihinsel ve fiziksel yaşam kalitesini içerdiğini biliyoruz . Özel not, TSSB’nin sağlığı olumsuz etkileyen nörobiyolojik değişiklikler – daha yüksek inflamasyon seviyeleri dahil – ürettiğidir. TSSB semptomlarını yönetmek için kaçınma taktikleri kullanan kişilerin ilaçlarını alma , yaşam tarzı değişikliklerini uygulama ve takip ziyaretleri için doktorlarını görme olasılıkları daha düşük olduğundan, TSSB tıbbi tedaviye uyumu da etkileyebilir .

Bir Tetikleme Olayı Olarak Tıbbi Hastalıklar

depresyon

Çoğu travma dış ortamdan geliyor: doğal bir felaket, bir saldırgan, bir savaş. Tıbbi travma içeriden geliyor. Bedenlerimiz tehlike kaynağıdır ve bu nedenle, güvenli bir sığınağın bizim için mümkün olmadığı anlaşılabilir. Şok, inançsızlık, terör, gelecekle ilgili endişe ve sağlık kurumlarındaki hayal kırıklığı yaygındır. Belki de en göze çarpan, acı, acı çekme ve ölüm konusundaki kırılganlığımızın değişen anlayışıdır. Daha önceki dünya görüşümüz – içinde bulunduğumuz dünya ve bizim anladığımız şey – hastalık tarafından parçalandı ve emniyet algımız geri dönüşümsüz olarak değiştirildi.

TSSB Belirtileri

kronik

Yeniden yaşamak, kulağa tam olarak benziyor: travmanın zihinsel yeniden doğuşu. Müdahaleci düşünceler, geri dönüşler ve kabuslar içerebilir . Kronik hastalıklarla yaşayan birçok insan için, yeniden yaşamak özellikle doktorlarla ve hastanelerle olan etkileşimlerinde hayattadır. Hastanede araba kullanmak paniğe neden olabilir; Hem test hem de tedavi prosedürlerinin beklentisi, büyük endişe yaratır. Bazılarımızın özel hatıraları var-çarpık bir prosedür, acımızın devam etmeyen bir hastanede kalması, sempatik olmayan bir doktor. Diğerlerimizde işlenmemiş ve tutarlı bir anlatı oluşturmayan bellek parçaları var; sadece korktuğumuzu biliyoruz.

Aşırı uyarılma bedensel duyumların yoğun farkındalık olarak tezahür eder Kronik hastalığı olanlar için semptomlar. Gördüğüm çok sayıda müşteri doktorları tarafından hipokondri olarak reddedildi; Somatik rahatsızlıklara akut dikkatleri travma belirtisi olarak doğru bir şekilde tanımlanmamıştır. Uyumakta zorluk ve sinirlilik de TSSB hiperarşalının ayırt edici özellikleridir.

Kaçınma , yeniden deneyimleme ve aşırı akla eşlik eden yoğun kaygıyı yönetmenin bir yolu olarak ortaya çıkar. Hastaneden kaçınmanın yollarını buluyoruz. Belki doktor randevularını özlüyoruz ve takip testini planlayamıyoruz. Ayrıca vücudumuzdan kaçınmanın yollarını da buluruz. Belki de reçetelerimizi almak için kendi kendimize alkol ya da “unut” diyebiliriz. Korku bizim hastalık düşünmek ve bize etkisi bununla ilgisi kaçınarak yönetmek için tek yol gibi görünüyor o kadar büyüktür hissettiklerinde biz tecrübe.

Önemli bir not: Önceden travma, hastalıklarla ilişkili TSSB riskini arttırır.

Hayatınızda, çocuklukta yaşanan kümülatif gelişimsel travma dahil, önceden travma geçirdiyseniz , hastalık deneyiminizin bir parçası olarak tekrar ortaya çıkması iyi bir ihtimaldir.

Hastalıkla İlgili TSSB Tedavisi

travma

EST TSSB modeli, kronik hastalığın, ayrı bir tehditten ziyade kalıcı bir durum sunduğunu kabul eder. Geçmişte hastalığımız nedeniyle yaşadığımız tehlikeler muhtemelen yeniden ortaya çıkacak. Bu nedenle, tedavi büyük ölçüde başa çıkma becerileri geliştirmeye odaklanmalıdır. Bazı insanlar için bu oldukça basit olacaktır. Diğerleri için, özellikle gelişimsel travmaya sahip olanlar için, bu daha zor olacaktır. İyi bir psikoterapist, kendinizi daha güvende ve kontrol altında hissetmenize yardımcı olacak başa çıkma stratejileri oluşturmanıza yardımcı olabilir. Bu stratejilerden bazıları, kendi kendine konuşma , destek ağları ve tıbbi krizlerde sizi görmek için çok adımlı planlar içerir. Kontrolde daha çok hissederken, aşırı duyarlılığın azalması gerekir.

İyi psikoterapi ayrıca, hastalık deneyiminizin bir anlatımını geliştirmede sizi destekleyerek yeniden yaşanmakta olan semptomları azaltmanıza yardımcı olacaktır. Parçalanan bu parıltıların, bütünleşmek için hayatınızın hikayesine adlandırılması, hissedilmesi ve yerleştirilmesi gerekir.

Son olarak, psikoterapi hem davranışsal hem de duygusal olarak kaçınma semptomlarını ele alacaktır. Vücudunuza her zaman zarar vermeyecek şekilde erişimi hak ediyorsunuz ve iyi bir terapist bu erişimi bulmanıza ve korumanıza yardımcı olabilir.

Bu alandaki araştırmacılar “travma sonrası büyüme” denilen bir şey tanıdılar. Diğer bir deyişle, insanlar kendilerinde, ilişkilerinde ve dünya görüşlerinde olumlu değişiklikler yapmak için kronik hastalık gibi olumsuz olayları kullanabilir ve kullanırlar. Kendi psikoterapi pratiğimde gördüğüm kronik hasta insanların çoğunda bu büyümeye şahit olmak benim ayrıcalığımdı.

İlginizi çekebilir

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ