Kan basıncını yükseltmek için dokuz yol

Düşük tansiyonun olması iyi bir şey gibi görünebilirken, bir kişinin tansiyonu bazen çok düşük olabilir ve sorunlara neden olabilir.

Bazı durumlarda, doğal çözümler düşük tansiyonu artırabilir ve ona eşlik eden bazı semptomları hafifletebilir. Diğer durumlarda, kan basıncını sağlıklı bir düzeye yükseltmek için ilaç ve tedavi şeklinde müdahale gerekebilir.

Düşük tansiyon nedir?

tansiyon-nasıl-yükselir

Kan basıncı milimetre cıva (mmHg) kullanılarak ölçülebilir.

Düşük tansiyon veya hipotansiyon, 60 mmHg’nin üzerinde 90 mmHg’nin altında herhangi bir okuma olarak en düzenli olarak tanımlanır.

Ancak, çoğu doktor düşük tansiyonu sadece bir kişi düşük tansiyon belirtileri varsa, bir problem olarak tanımlayacaktır.

Semptom yok ise düşük kan endişesi yoktur. Ancak, düşük tansiyon semptomlara neden olduğunda, organlara yeteri kadar kan verilmediğine dair bir işaret olabilir.

Bu durum çok uzun sürerse, aşağıdakiler de dahil olmak üzere ciddi sonuçlara neden olabilir:

Doğal ilaçlar

üşük tansiyonu olan çoğu insan, kan basıncını yükseltmek için ilaçlara veya diğer tıbbi müdahalelere ihtiyaç duymaz. Aşağıdaki yaşam tarzı değişiklikleri de dahil olmak üzere, düşük tansiyonu yükseltmek için birçok doğal yol ve yaşam tarzı değişikliği vardır.

1. Daha fazla tuz yiyin

Popüler tavsiyelerin aksine, düşük sodyum diyetleri tansiyon sorunları olan herkes için iyi değildir.

Düşük tansiyonu olan kişiler, kan basıncını yükseltmek için sodyum alımlarını ılımlı olarak arttırmayı düşünmelidir.

2. Alkollü içeceklerden kaçının

Alkol, tansiyonu daha da azaltabilir, bu nedenle düşük tansiyonu olan kişiler aşırı alkol tüketmekten kaçınmalıdır.

3. Bir doktor ile ilaçları tartışın

Düşük tansiyon çeşitli ilaçların bir yan etkisi olabilir.

Düşük tansiyon semptomları ilaç tedavisine başladıktan sonra başlarsa, bir kişi semptomları doktorları ile tartışmalıdır.

4. otururken bacakları çapraz

Otururken bacakları geçmek kan basıncını arttırdığı gösterilmiştir. Yüksek tansiyonu olan kişiler için bu bir sorun olabilir.

Düşük tansiyon semptomları olan kişilerde, çapraz bacaklar kan basıncını asgari eforla arttırmaya yardımcı olabilir.

5. İçme suyu

Daha fazla su içmek, kan basıncını arttırmaya yardımcı olabilir, bu da düşük tansiyonun potansiyel nedenlerinden birini alevlendirebilir. Ayrıca su kaybını önlemeye yardımcı olabilir.

6. Sık sık küçük yemekler yiyin

Gün boyunca daha küçük, daha sık yemek yemek, düşük tansiyona yardımcı olabilir.

Bunun nedeni, daha küçük öğünlerin, daha büyük, daha ağır öğün yemekleriyle ilişkili bir tansiyonun düşmesini önlemesidir.

7. Sıkıştırma çorapları giyin

Sıkıştırma çorapları, alt bacaklarda ve ayaklarda yakalanan kan miktarını azaltmaya yardımcı olur, böylece başka bir yere kaydırılır.

Sıkıştırma çorapları, varisli damarlar ile ilişkili basınç ve ağrıyı hafifletmek için de kullanılır. Online satın alınabilirler.

8. Ani pozisyon değişikliklerinden kaçının

Hızlı oturmak veya ayağa kalkmak düşük tansiyonu olan kişilerde baş dönmesi, baş dönmesi veya potansiyel bayılma hissine neden olabilir.

Bu gibi durumlarda, kalp, ani pozisyon veya yükseklik değişimini hesaba katmak için vücuttan yeterince kan pompalamadı.

9. Semptomların farkında olun

Semptomlar mevcutsa düşük tansiyon sadece bir problem olarak kabul edilir. Semptom yok ise, düşük tansiyon, iyi bir sağlık göstergesi olarak alınmalıdır.

Bir kişinin semptomları bilmesi ve düşük tansiyonunun sorun yaratmaya başlaması durumunda nelere dikkat edilmesi önemlidir.

Nedenler

Düşük tansiyonun birtakım potansiyel sebepleri vardır. Bazı durumlarda, altta yatan durumun düşük kan basıncını düzeltmek için tedavi edilmesi gerekecektir.

En yaygın nedenlerden bazıları şunlardır:

• beslenme eksiklikleri
  • uzun süreli yatak istirahati
  • gebelik
  • ilaçlar
  • ciddi enfeksiyonlar
  • alerjik reaksiyonlar
  • kan hacmine düşmek
  • kalp sorunları

Bununla birlikte, düşük tansiyon, bir kişi herhangi bir semptom geçirmiyorsa, sağlığın göstergesi olabilir.

Belirtiler

tansiyon-nasıl-dengelenir

Düşük tansiyonu olan bazı kişilerde semptom görülmez. Bu insanlarda, düşük tansiyon genellikle tehlikeli veya ilgili değildir.

Bununla birlikte, bir ya da iki semptom göstermesi bile bir probleme işaret edebilir. Düşük tansiyon aşağıdakilere neden olabilir:

• baş dönmesi
  • bayılma
  • konsantre olmama
  • bulanık veya bozuk görüş
  • mide bulantısı
  • yorgunluk

Bazı insanlar sadece ayakta dururken düşük tansiyon semptomlarına sahip olabilirler. Bu ortostatik hipotansiyon olarak bilinir. Genellikle, pozisyon değişiklikleri, kişinin kan basıncının hızla düşmesine neden olmadıkça bu tehlikeli değildir, bu da baygınlığa neden olabilir.

Daha aşırı durumlarda, düşük tansiyon, şoka yol açabilir. Şok, vücuttaki kan akışının azalmasından kaynaklanan ciddi bir tıbbi acil durumdur. Hücrelere hücresel düzeyde zarar verebilir.

Şok belirtileri aşağıdakileri içerir:

• hızlı veya sığ solunum
  • istiridye kabuğu
  • karışıklık ya da oryantasyon bozukluğu
  • hızlı kalp atımı
  • zayıf nabız

Şok belirtileri yaşayan bir kişinin acil tıbbi müdahaleye ihtiyacı vardır.

Ne zaman doktora görünmeli

tansiyon-nedir-ne-iyi-gelir

Doktorlar tipik olarak, düşük tansiyonun sadece semptomlar varsa bir sorun olduğu konusunda hemfikirdir.

Düşük tansiyonu olan bir kişi, olası semptomlardan haberdar olmalı ve hangi ilaçları aldıkları zaman kan basıncında daha fazla düşüşe neden olabilirler.

Düşük tansiyon belirtilerinden herhangi birinin yaşanması da ele alınması gereken altta yatan bir durumu işaret edebilir.

Şokun belirtileri ve semptomları olan herkes, acil tıbbi yardım istemek zorundadır, çünkü şok yaşamı tehdit eden tıbbi bir acil durumdur.

Diğer ipuçları

Doğal çözümlere iyi cevap vermeyen kişiler, doktorlarına kan basıncı düzeylerinin yükseltilmesine yardımcı olan ilaçlar hakkında bilgi isteyebilirler.

Bir kişi ayrıca düşünmek isteyebilir:

• ağır nesneleri kaldırmamak
  • uzun zamandır tek bir yerde durmamak
  • yataklarının başını yükseltmek
  • sıcak suya uzun süre maruz kalmamak
  • egzersiz yaparken veya sıcak günlerde daha fazla sıvı içmek

Görünüm

Birçok potansiyel sağlık problemi ile ilişkili yüksek tansiyonun aksine, düşük tansiyon genellikle sağlığın iyi bir göstergesi olarak kabul edilir.

Bir kişi düşük tansiyonun belirtilerini ve semptomlarını bilmeli ve düşük tansiyon onların sorunlarına neden oluyorsa doktora başvurmalıdır.

İlginizi çekebilir

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ